Black Month, Week, Friday, Cyber Monday - kært barn har mange navne. Men i sidste ende handler det om at få forbrugernes opmærksomhed på dine tilbud og produkter i perioden.
Det er vigtigt at have godt styr på sin kampagneplan, sin offering for at sikre konkurrencedygtighed, og for at sikre et godt salg i perioden.
Når du har det på plads, kan du tage din indsats et skridt videre, og opnå en smule bedre resultater. Her er 3 ting de fleste virksomheder overser:
Hvis du normalt har en hvid baggrund med sort logo, som kunder er vant til at se, kan du vende det om i tilbudsperioden til sort baggrund og hvidt logo.
Det er med til at øge blikfanget hos din kernemålgruppe, som genkender dit logo med Black Friday tema.
Husk dertil at opdatere din Instagram bio samt link til sitet, så kunder der besøger din Instagram profil nemt kan klikke sig ind til sitet, hvor salget foregår.
Endnu en quick-win som de fleste brands stadig glemmer. Det tager få minutter at tilføje et logo til de email profil du sender mails fra, og så er det med til at øge brandgenkendelse og blikfang fra dine kampagnemails og flow mails.
Mange brands har fokus på at sende en masse kampagnemails i perioden, hvilket er godt. Men de fleste brands glemmer samtidig at opdatere deres bedst performende flows med sale budskaber.
Min anbefaling er som minimum at opdatere følgende flows:
- Session abandonment
- Product abandonment
- Checkout abandonment
Her kan du oplagt opdatere emnelinje, previews tekst samt email indhold. (Såsom at tilføje Black Week/Friday banner, der tydeliggør rabatter.
Ved at opdatere dine retargeting flows med sale budskaber under udsalgsperioder, kan du forvente en stigning din i placed order rate og gennemsnitlig omsætning pr modtager.
I de bedste tilfælde ser vi vækst i omsætning pr. modtager helt op til 100% sammenlignet med sale perioder uden opdaterede budskaber i retargeting flows. I andre tilfælde ser vi en forbedring på ned til 11%. Vi har aldrig oplevet at det ikke forbedre resultaterne.
Så i mine øjne er det en komplet no-brainer.
Er du skeptisk på hvad det bringer af ekstra resultater?
Så se med herunder, hvor vi har testet at opdatere sale budskaber halvejs inde i Black Month perioden. Det er vel og mærke med dårligere forudsætninger for at lykkes da størstedelen af salget lå i første halvdel af måneden. Faktisk lå hele 10% af månedens salg på dag 1.
Alligevel performer sale opdaterede mails allerede bedre, blot ved at opdatere emnelinjer og previewtekster.
Disse tal betyder at virksomheden får 13.9% flere salg fra flows bare ved at opdatere 6 emnelinjer og preview tekster. Og 11.3% højere omsætning per modtager.
Ser vi på andre eksempler såsom herunder er tallene endnu mere signifikante da mail indhold også opdateres, og vi ikke går glip af den bedste periode for udsalget.