I denne episode har vi besøg af Sebastian Skov Wacher, som er marketing konsulent hos MentorDanmark, og tog udfordringen op med at gøre noget så usexet som lektiehjælp til et TikTok hit - men hvordan? Netop det dykker vi ned i, i denne episode. Så hvordan forvandler man et traditionelt og måske lidt "usexet" produkt som lektiehjælp til en viral succes på sociale medier? Vi dykker ned i deres strategi for at skabe engagerende og relaterbart indhold, der taler direkte til de unge. Sebastian deler konkrete eksempler på, hvordan de bruger humor, trends og ægte elevhistorier til at fange opmærksomheden og skabe en stærk online tilstedeværelse. Hvis du vil lære, hvordan du transformerer en traditionel service til en digital succes, er denne episode et must.
Generel/Blandet
Branding
I denne episode kommer vi ind på forskellen mellem omsætningsdrivende aktiviteter vs. supporterende aktiviteter. At være i et voksende marked vs. hvor profitable er virksomheder i stagnerende markeder. Og meget mere! Emner: - Hvilke kanaler og indsatser driver omsætning? Og hvilke aktiviteter supporterer? - Attribution, er der en faktuel løsning eller er det en fornemmelse man lærer? - Råverer priser stiger, hvad virker? - Christian Arnstedts "Kaffe og crossiant metode"
Generel/Blandet
Email Marketing
Meta Annoncering
Branding
Influencermarketing
Er du webshopejer eller tager du på nogen måde imod kortbetalinger fra dine kunder? Så er denne episode noget for dig. Du lærer nemlig indsigterne fra Emil Sunesen og Gabriel Sativa fra Advisoa, som har brugt de sidste mange år på at spare mere end 1.000 webshops for +40% om året på deres betalingsløsninger. De har sat sig ind i alt det kedelige, vi lytter med og noterer guldkornene.
Generel/Blandet
I denne episode går Christian Arnstedt, Mark Thom og David Jeppesen igennem: - Hvad er personlig branding og hvad kan man få ud af at opbygge det? - Hvordan skaber du et image med personlig branding? - Hvordan skiller du dig ud fra mængden? Og hvad differentierer du dig på? - Do’s and Don’ts indenfor personlig branding - Konkrete tips til at poste, og overkomme frygten for hvordan andre ser dig.
Generel/Blandet
I denne epsiode har vi Christian Blom (CEO i Userlink) med i gæstestolen. Userlink er en AI-drevet chatbot-løsning designet til webshops, men kan i realiteten også bruges for andre virksomheder. Det smarte med AI Chatbots er at de på kort tid kan agere som din bedste kundeservice medarbejder, og som kan svarer med det samme. Chatbotten kan trænes ved at crawle hele dit site, samt lære af historiske kundeservice tickets en webshop måtte have. I episoden dykker vi ned i: - Bedste use cases for AI i marketing - Hvem bør have en AI livechat på sin hjemmeside, og hvem bør ikke? - Vil folk hellere spørge med en chatbot eller et menneske? Hvad viser tallene? - Hvad er god kundeservice? Og er god kundeservice egentlig dit vigtigste marketing ben? - Og meget mere!
Generel/Blandet
I denne epsiode gæster David G. Nielsen, som er er Co-founder og CEO i Algorize. Episoden tager dig igennem hvad du kan forvente i 2025, og hvordan du kan adskille dig fra konkurrenter ved at have det optimale sammenspil mellem SMS, Email og Fysiske breve. Herudover kommer vi ind på vigtige learnings fra internationale cases, så du kan spare dyre lærepenge på dit internationale skaleringseventyr.
Generel/Blandet
Email Marketing
Vi har Mihalis Tsiropoulos, Head of Search i Algorize i studiet til at lære os om hvordan man bliver mere synlig på Google og andre søgemaskiner med relevant indhold. Og at SEO i 2025 ikke bare handler om at blive mere synlig på Google. Det handler i høj grad også om nyere søgemaskiner som TikTok, ChatGPT og hvordan hele søge-landskabet i realtid bliver ændret.
Generel/Blandet
SEO
Influencer Marketing Do's and Don'ts - Sådan lykkes du med Influencer Marketing. Vi har besøg af Mads Wedderkopp, CEO i DreamInfluence, der deler ud af sine erfaringer med influencer marketing fra den daglige berøring de har med +10.000 influencers gennem deres influencer platform dagligt. Dreaminfluence har hjulpet brands som Disney, Vero Moda, Normal, byBiehl og mange andre med at finde de rette content creators og influencers, til netop deres brand. I episoden svarer vi på spørgsmål som: - Hvordan skal man tænke Influencere ind i sit marketing mix? - Er Influencer marketing upper funnel eller lower funnel? - Hvordan du får mest ud af din influencer strategi? - Hvordan man får troværdigt influencer content? - Do's and Don'ts fra DreamInfluence Og meget mere!
Meta Annoncering
Branding
Influencermarketing
Vi har Mads Tömörkényi fra MT Performance i studiet som bl.a. er Biomechanics Specialist for landsholdsspillerne, og træner atleter, musikere og erhvervsfolk på højeste niveau. Han deler ud om sin viden ift. stresshåndtering i hverdagen og hvordan man vinder på den lange bane.
Generel/Blandet
Meta Annoncering
Branding
I denne episode dykker vi ned i en lang snak omkring hvad vi ser de bedste Ecommerce forretninger gør rigtigt. Kommer produktet før forretningen eller omvendt? Det værste vi ser og meget mere! Lyt med i dagens episode.
Generel/Blandet
Email Marketing
Meta Annoncering
Branding
I denne episode dykker vi sammen med Jesper “Jabz” ned i content fra en content creators perspektiv. Det er en spændende episode hvor vi bl.a kommer ind på: - Tankegangen bag verdens bedste reklamefilm - Konkrete tips til små virksomheder, der ønsker at komme i gang med content der virker både til Paid og organisk, uden at skulle bruge en bondegård på det - De 3 bedste tips til content fra en content creator - Og det mindst den tilgang og mindset Jesper har, når han laver content
Generel/Blandet
Branding
Meta Annoncering
Hør podcastet hvor Malthe CTO og marketingansvarlig for GRØD beskriver deres rejse fra start som restaurant til den success de har i dag med 3 forskellige forretningsben: Restauranter, Retail og Ecom. Vi dykker ned i hvordan GRØD integrerede marketing i deres vækststrategi, herunder email marketing, deres brug af community-baserede initiativer som Social Runners og Folkekøkken til at styrke brandloyalitet og -anerkendelse.
Generel/Blandet
Email Marketing
Branding
Meta Annoncering
I denne episode af “Algorize & Arnstedt” – dykker vi ned i Christians iværksætterrejse, hans tip til den nye iværksætter, hvad der drev hans beslutning om at stoppe i Løvens Hule, og ikke mindst hvornår de i Blazar Capital investerer interne medarbejdere vs. outsourcing. Lyt med og få inspirerende tips og skarpe indsigter fra Christian og Algorize.
Generel/Blandet
Email Marketing
I denne episode har vi fået besøg af Carsten Rose Lundberg, Head of Digital Commerce hos Dansk Erhverv, bringer de nyeste indsigter fra B2B Ehandelsrapporten og meget mere.
B2B