Målsætningerne var fra starten af samarbejdet fokuseret på at få mere ud af højsæsonen (Black Friday og Julesalget) sammenlignet med de forrige år, samt at få bygget et skalerbart setup, før man begyndte at skrue op for annoncebudgettet på Facebook.
Tal i denne case-udgivelse er baseret på perioden 1/11/2019-1/2/2020, hvor sammenligning sker med samme periode året forinden.
Ydelser: Facebook & Instagram annoncering.
Med en baggrund som elitesvømmer, har Daniel Johannesen i løbet af kort tid, skabt Danmarks største svømmeshop, ved at levere et bredt udvalg af svømmeprodukter, som taler direkte ind til svømmernes behov. Mange kender også Daniel, fra hans omtale i adskillige medier samt medvirken i DR’s iværksætterprogram, Løven Hule, hvor han især tiltrak opmærksomhed, grundet hans skarpe pitch, seriøsitet, samt høje ambitionsniveau, på trods af sin relativt unge alder.
I 2018 vandt Daniel titlen som “Årets Ener” til E-handelsprisen, grundet de flotte resultater og de lyse fremtidsudsigter. Siden opstarten i oktober 2016 har over 45.000 danskere, været inde forbi Watery.dk for at lægge en ordre, og senest har virksomheden indtaget det Svenske marked med Watery.se, som blot er endnu et skridt på vejen mod at blive Skandinaviens største svømmeshop.
Da vi første gang mødte Daniel Johannesen, ejer af Watery.dk, var det tydeligt at vi her havde med en person at gøre, hvor både ambitionerne, og forventningerne til en mulig samarbejdspartner, var helt i top. Daniel var på et stadie i sin rejse, hvor han igennem de seneste år, årligt har formået at fordoble sin omsætning, hvilket først og fremmest har været baseret på hårdt arbejde, stærk brand position, samt optimal udnyttelse af de tilgængelige salgs- og markedsføringskanaler.
På trods af dette, var der fortsat et område, hvor Daniel ikke følte, at han endnu havde fundet den rette formel til at udnytte det store potentiale, som han vidste lå og ventede. Nogle af landets prominente Facebook bureauer, havde allerede forsøgt sig med opgaven, men uden at kunne leve op til de høje forventninger, både i forhold til samarbejdet, og til at kunne levere de lovede resultater. Daniel gjorde det derfor hurtigt klart for Algorize, at han var på udkig efter en Facebook partner, som var i stand til at udvise høj dedikation, og ikke mindst som havde kompetencerne, til at følge ham på rejsen mod at blive Skandinaviens største svømmeshop inden 2023.
Daniel gjorde det derfor hurtigt klart for Algorize, at han var på udkig efter en Facebook partner, som var i stand til at udvise høj dedikation, og ikke mindst som havde kompetencerne, til at følge ham på rejsen mod at blive Skandinaviens største svømmeshop inden 2023.
Som ene-ejer af en vækstende webshop, så har jeg siden dag ét haft brug for at tjene penge på hver krone brugt på marketing. Ikke først om 3 år, men i dag. Det har vi længe gjort på Google, men efter adskillige forsøg med både de største, mellemstore og specialiserede Facebook bureauer, så har det aldrig lykkedes med Facebook annoncering.
Det var lige indtil jeg kom i snak med Mark og David fra Algorize. De forstod fra det første møde mit benhårde fokus på ROAS, men også det bagvedliggende ønske om vækst, således at Facebook annoncering allerede efter 4 måneders samarbejde på Facebook, bruger 70% af vores Google-spend – vel at mærke rigtig profitabelt.
Det er det, som i sidste ende betyder noget for mig, også er det bare et plus, at de ligesom jeg er nogle unge gutter, der knokler benhårdt, og går den ekstra mil for mine ønsker.