Det er ikke hver dag man får chancen for at komme på nationalt tv, og det skulle vise sig at blive til en rigtig god del af den pågældende uges episode, med en knivskarp pitch og forhandling leveret af Marie, der til slut landede Christian Arnstedt som investor.
Deltagelsen i Løvens Hule lagde et fantastisk fundament for en øget kendskabsgrad hos den danske befolkning, som vi hurtigt fik udnyttet, ved at lægge et stort fokus på leadgenerering, hvoraf kvaliteten af leads var i førersædet.
Med kvalitet af leads menes der brugere som rent faktisk er potentielle kunder – og ikke bare konkurrenceryttere. Derudover fik vi lagt fokus på indsamling af relevante datapunkter, som fremadrettet kan bruges til at leveres skræddersyet budskaber til de rette målgrupper.
Moonboon er en ledende webshop indenfor salg af slyngevugger til babyer, og er blandt andet kendt fra sæson 7 af Løvens Hule. Moonboon er stiftet af Marie Grew der har en baggrund som iværksætter indenfor kommunikation og casting. Dertil har Moonboon, Simon Bak og Nick Rasmussen med i ejerkredsen, som begge sidder med stærke baggrunde indenfor online marketing og strategi.
Efter en opstart, som har været præget af høj vækst var Moonboon på udkig efter den rette samarbejdspartner, som kunne tage hånd om opbyggelsen af et skalerbart fundament for deres e-mailmarketing, herunder flow setup og struktur for nyhedsbreve, alt sammen inden det næste store kapitel lå forude; Løvens Hule og internationalisering.
Vi blev i denne sammenhæng tilknyttet Moonboon, hvor der fra start blev sat kurs og fokuseret alle kræfter på at tage Moonboons e-mailmarketing setup til et helt nyt niveau.
Effekten af word of mouth er én ting der ikke kan underdrives, når det kommer til øget kendskab til et produkt. Vi ved hvor meget kunder i baby segmentet deler deres oplevelser på cafeer, over telefonen eller i gader og stræder. Og hvis der er én ting der kan gøre en mor glad og stressfri, så er det en god nattesøvn og en glad baby – som forældre indirekte får med brugen af Moonboons produkter. Derfor blev der fra start sat stort fokus på at opbygge trust, og på at levere en god oplevelse hele vejen igennem kunderejsen og efterfølgende.
Som mange andre virksomheder var Moonboon ramt af forsinkelser på levering af bestseller produktet: Den økologiske slyngevugge & vuggemotor. En stor del af indsatsen blev derfor bygget op omkring cross-selling af andre produkter, og særligt pre-orders og opvarmning af segmenter, som kunne aktiveres når produkterne endelig kunne komme hjem.
2020 og 2021 var grundet COVID-19 et udfordrende år for mange inklusiv Moonboon, ikke desto mindre lykkedes det at blive til rekordvækst, der lagde grund for yderligere skalering til 4 nye markeder – vores kære naboer Sverige og Tyskland samt UK.
Resultaterne af det fortsat gode samarbejde, har indtil videre været en vækst fra en ikke eksisterende omsætning fra e-mail, og en lille subscriber base, til en flot 6-cifret omsætning på månedlig basis, samt +25.000 aktive subscribers på tværs af 4 fokusmarkeder. Resultaterne af samarbejdet bunder i en gennemarbejdet strategi, fokus på flows, planlægning af nyhedsbreve, leadgenerering, og ikke mindst løbende optimeringer.
Kvaliteten af leads er afgørende for enhver virksomhed. Hvis interessen ikke er reel, spilder du dine penge på personer, som formentlig aldrig bliver en god forretning for din virksomhed. Udfordringen med konkurrenceryttere er at de for ofte ikke finder vej til pungen, og at deres kundeloyalitet ofte ikke rækker længere end til den næste konkurrence. Dog er konkurrencer fantastiske at bruge til at engagere eksisterende subscribers og til indsamling af relevant data.
Hos Moonboon har vi fået og får kyndig hjælp til vores email-marketing i ind- og udland af Algorize. De er en oplagt samarbejdspartner, hvis du værdsætter: Proaktivitet, kompetent sparring, eminent kommunikation og vigtigst af alt: De skaber resultater!