Det californiske brand Virus Intl. henvendte sig til os med henblik på at få mere ud af deres Paid Social kampagner samt Email Marketing.
Her lavede vi en indledende analyse af deres setup, og fandt hurtigt fundamentale fejl vedrørende manglende ekskluderinger mellem målgrupper og lande, match mellem målgruppe og content, samt udfordringer de havde med tracking og over-attribuering. (Udfordring med at pixel har tracket dobbelt i en længere periode).
Vi overtog efter de indledende møder både deres Europa account og Amerika account (USA/Canada), som vi profitabelt har vækstet ved at få en ny strategi og en ny struktur i kontoen. Til dette har de primære implementeringer medført:
Hertil har øget indsigt med profitsporing af annonceringen været med til at give os en bedre case, end hvis optimeringen udelukkende havde været på baggrund af ROAS og omsætning.
Som en del af optimeringen af kunderejsen, kan den flotte fremgang i tallene tilskrives et øget fokus på mere produktspecifikt content, der linker direkte til de enkelte produktsider, fremfor eksempelvis kategorisider. Derved forkorter vi kunderejsen, og mindsker muligheder for at brugeren bliver distraheret af de mange muligheder. Det er én af vores generelle best practices, som vi i Algorize ser gode resultater med.
Tal i denne case-udgivelse er baseret på de første 6 måneder af samarbejdet.
Ydelser: Facebook/Instagram & Email Marketing.
We are very happy with the way Algorize is handling our ad account switching from a retargeting-driven setup, to a much-needed focus on scaling prospecting campaigns - acquiring new customers while supporting the sales to our existing customer base.