GoPrimal

93% online omsætningsvækst for international kosttilskudsvirksomhed

Intro

Efter flere forsøg på at knække koden i samarbejde med forskellige digitale bureauer, lykkedes det endelig for den internationale kosttilskudvirksomhed, GoPrimal.eu, at få gang i deres online salg, hvor især Facebook og Email marketing nu driver størstedelen af deres kunder til webshoppen.

Tal i denne case-udgivelse er baseret på perioden 1/11/2019-1/2/2020, hvor sammenligning sker med samme periode året forinden.

Ydelser: Facebook/Instagram & Email Marketing.

Nøgletal fra samarbejdet

93%
Vækst af online omsætning
252%
Vækst af omsætning fra Social
263%
Stigning i trafik fra Social
7,36
Gennemsnitlig ROAS

GoPrimals mission

Skabt med et klart formål om at tage kampen op mod de helt store spillere i kosttilskudsindustrien, ved at levere produkter af høj naturlig kvalitet uden tilsætningsstoffer, samt en klar holdning til at forbrugerne ikke skal gå på kompromis med deres sundhed, på trods af en travl hverdag. Fra hovedkontoret i Wien, Østrig, forsøger virksomheden altid at at være med helt fremme på den seneste udvikling og nyeste trends, dog med en klar filosofi om, at effekten af hvert eneste produkt man vælger at sende til markedet, skal være videnskabeligt understøttet.

Om opgaven

Efter flere forsøg på at knække koden i samarbejde med forskellige digitale bureauer, lykkedes det endelig for den internationale kosttilskudvirksomhed, GoPrimal, at få gang i deres online salg, hvor især Facebook og Email marketing nu driver størstedelen af deres kunder til webshoppen.

Vores tilgang til denne case var som altid fokuseret med udgangspunkt i kunderejsen og virksomhedens salgstragt, hvorefter vi gik i gang med at bygge et nyt skalerbart kampagne setup. Herefter kunne vi påbegynde de første tests af relevante målgrupper, målrettet virksomhedens tre største markeder, Tyskland, Holland, og Spanien.

Efter de første tests og resultater, blev det hurtigt klart, at indsatsen især burde fokuseres på prospecting stadiet i den øverste del af salgstragten, men derudover også på øge engagementet og genkøbsraten, fra den i forvejen store kundebase. En øget indsats med fokus på virksomhedens email spor, viste sig hurtigt at være en god investering i denne sammenhæng. Udover at aktivere tidligere kunder via email sporet, blev det også brugt aktivt til at indsamle email adresser på nye potentielle kunder, ved hjælp af Facebooks lead annoncer. Dette var især med til at skabe gode resultater henover højsæsonen.

Udtalelse fra Christian Arnstedt om Algorize.

Algorize have been absolutely instrumental in exceeding our online growth goals compared to previous years. David and Mark have through Facebook and Email proactively changed our approach within the digital marketing space – Which has enabled us to focus our efforts through other distribution channels and where we see fit.

Adrian Linares

Founder

Forrige

/

Næste

Skal vi også løfte din annoncering?

Vi rådgiver altid ud fra det konkrete behov, og tilbyder en gratis uforpligtende analyse af dit nuværende setup.

+45 50 44 88 71

d.nielsen@algorize.dk

David G. Nielsen

Partner & Konsulent