Tryg

Sådan skabte vi en online leadmaskine for Tryg

Om Tryg

Tryg A/S er blandt skandinaviens største forsikringsselskaber med afdelinger i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Faktisk strækker selskabets historie sig helt tilbage til år 1728, hvor den store brand i København var med til at øge offentlighedens bevidsthed om behovet for at sikre sig. Siden da har selskabet gjort sit markante indtog af det danske marked for forsikringer, hvor man i dag er positioneret, som landets største forsikringsselskab. 

Indsigt i salgsprocessen

En af vores vigtigste opgaver som en digital samarbejdspartner, er at forstå hele kunderejsen, og ikke mindst hvem de mest lukrative kundegrupper er. Derfor startede vi samarbejdet ud med at sætte os sammen med Trygs interne team, som klædte os på til opgaven. Her fik vi et omfattende indblik i, hvilke demografiske målgrupper der var de mest profitable, samt hvilke leads salgsagenturet generelt havde de bedste erfaringer med at ringe til. Dette var uden tvivl uundværlig kvalitativ indsigt, som skabte et godt fundament for de indledende tests og optimeringsforslag, i forbindelse med opstarten af de nye online kampagner.

Optimering af eksisterende opsætning

For ja, det er selvfølgelig vigtigt at have et stærkt fundament at arbejde ud fra. Derfor starter vi altid ud med at udarbejde en helt frisk analyse af det historiske data i annoncekontoen, hvorefter vi tager et grundigt kig på den overordnede indsats. Med udgangspunkt i analysen, havde vi nu tilstrækkelig med indsigt og datagrundlag til at begynde implementeringen af den nye kampagnestruktur. En struktur og en overordnet tilgang, hvor den ultimative målsætning var at øge antallet af leads og samtidig sænke lead prisen (CPL).

Helt afgørende var det endvidere, at få sat nogle indledende test op, som gjorde at vi kunne udvinde nogle konkrete læringer, med henblik på at effektivisere annonceforbruget og påvirke de to vigtigste parametrer: Lead volumen og lead prisen.

Blandt disse test var blandt andet, split-tests på alderssegmenter, optimering af budgetfordeling, test af forskellige typer af annoncekreativer, og ikke mindst split-test af kampagneobjektiverne. Med sidstnævnte test, fik vi med udvidet sporing, bedre indsigt i hvornår et lead blev til, hvilket var med til at danne bedre rammer differentiering mellem værdien af brugerne, og hermed finde frem til de mest værdifulde besøgende, samt hvordan vi kunne øge mængden af disse brugere. ‍

Ydelser: Meta annoncering (Facebook/Instagram)

Nøgletal fra samarbejdet

+15.1%
Gns. forøgelse af kampagnebudget
-59,5%
Reduceret pris pr. lead
-48%
Sænket gns. klikpris
Udtalelse fra Christian Arnstedt om Algorize.

"Som mediespecialist har jeg haft fornøjelsen af at samarbejde med Algorize, og jeg kan uden tøven anbefale dem som et kompetent og professionelt performancebureau.Vi hyrede Algorize med det formål at optimere vores stagnerende performance, og det viste sig hurtigt at være den rigtige beslutning. Allerede efter et par sparringsmøder begyndte vi at se de første positive resultater. Algorize har demonstreret en imponerende faglighed og professionalisme, og de har en unik evne til at afdække vores behov og finde løsninger, selv i en kompleks og restriktiv virksomhed.Gennem løbende workshops og tæt sparring har vi fået langt mere ud af samarbejdet, end vi først havde forventet. Algorize som bureau og deres dygtige medarbejdere kan klart anbefales til enhver virksomhed, der ønsker at optimere sin digitale performance.På vegne af vores virksomhed vil jeg gerne takke Algorize for deres dedikation og ekspertise."

Emma Elgaard

Digital Marketingkonsulent, Tryg

Forrige

/

Næste

Skal vi også løfte din annoncering?

Vi rådgiver altid ud fra det konkrete behov, og tilbyder en gratis uforpligtende analyse af dit nuværende setup.

+45 23 95 17 44

mark@algorize.dk

Mark Thom

Partner & Konsulent